Wyższa Szkoła Zarządzania Personelem

Pierwsza i jedyna uczelnia w Polsce specjalizująca się w zakresie zagadnień związanych z Zarządzaniem Zasobami Ludzkimi

 

Wyższa Szkoła Zarządzania Personelem jest uczelnią niepaństwową założoną w 2001r. przez Spółkę „Zarządzanie Personelem Sp. z o.o.

WSZP została wpisana do rejestru niepaństwowych uczelni zawodowych pod numerem 202 (decyzja MEN nr DSW-3-0145-101/TT/201 z dnia 20.04.2001r z późniejszymi zmianami), z prawem prowadzenia studiów na dwóch kierunkach:

  • socjologia
  • zarządzanie

Decyzją Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyzszego z dnia 30 marca 2012 roku,  w rejestrze uczelni niepublicznych i związków uczelni niepublicznych, pod liczbą porzadkową "202"  pod którą wpisana jest Wyższa Szakoła Zarządzania Personelem w Warszawie  dokonano wpisu " pozwolenie na czas nieokreślony". To oznacza, że nasza uczelnia nie musi, tak jak to bylo w przeszlości, występować co 5 lat o przedlużenie zewolenia.

Na mocy Uchwały PKA Nr 56/2012 z dnia 23 lutego 2012 roku WSZP uzyskałaPOZYTYWNĄ ocenę kształcenia na kierunku "socjologia" na poziomie studiów pierwszego stopnia. Następna ocena jakości kształcenia na kierunku studiów "socjologia" w WSZP powinna następić w roku akademickim 2017/2018.
Uczelnia ma swoją siedzibę na Ursynowie przy ul. Hirszfelda 11 (LO im. L. Kossutha)

OFERTA EDUKACYJNA
Oferta edukacyjna WSZP obejmuje:

  • studia licencjackie w formule 1 dyplom = 2 zawody,  na 2 specjalnościach i 2 kierunkach
  • studia podyplomowe w 4 dziedzinach i 15 specjalnościach
  • kursy

DORADZTWO
Oferujemy swoje usługi w zakresie  doradztwa i szkoleń w następujących dziedzinach :

  • doradztwo personalne
  • doradztwo zawodowe
  • doradztwo biznesowe: due diligence, fuzje i przejęcia
  • doradztwo w zakresie funduszy Unijnych
  • badania społeczne i rynkowe

NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE W SKRÓCIE:

  • WSZP jest pierwszą i jak dotąd jedyną uczelnią w Polsce specjalizującą się w zakresie zagadnień związanych z Zarządzaniem Zasobami Ludzkimi
  • 4 - liczba specjalności na których można studiować w roku 2012-13
  • 3 - ilość kierunków studiów licencjackich na WSZP : Socjologia;Zarządzanie; Bezpieczeństwo Narodowe
  • 14 - lat istnienia WSZP
  • 202 - numer pod którym WSZP jest wpisana do rejestru Szkół Wyższych Zawodowych
  • 2001 - rok założenia  i rozpoczęcia działalności Wyższej Szkoły Zarządzania Personelem
  • 2500 - liczba dotychczasowych absolwentów
  • 3800 - liczba książek w bibliotece WSZP.

„Misją WSZP jest odkrywanie prawdy i przekazywanie wiedzy przez prowadzenie badań naukowych i kształcenie wysoko wykwalifikowanych, twórczych kadr studentów, zdolnych sprostać wyzwaniom cywilizacyjnym, pozostając jednocześnie integralną część narodowego systemu edukacji i nauki.

W swoich działaniach Uczelnia kieruje się uniwersalnymi, osadzonymi w tradycji zasadami i wartościami takimi jak: wolność nauczania, wolność badań naukowych, dążenie do prawdy, szacunek dla wiedzy i umiejętności, rzetelność w ich upowszechnianiu, otwartość na nowe idee oraz poszanowanie człowieka”

Inaczej mówiąc:
Misją Wyższej Szkoły Zarządzania Personelem jest kształcenie kadry specjalistycznej i kierowniczej w oparciu o najnowsze osiągnięcia nauki i techniki tak aby byli oni dobrze przygotowani do podjęcia pracy zawodowej zgodnie z wymaganiami stawianym przez współczesny rynek pracy oraz potrzebami gospodarki narodowej.

Swoją misję realizujemy poprzez studia w formie tradycyjnej jak i poprzez Internet.
Misją Internetowej Wyższej Szkoły Zarządzania Personelem zwanej e-WSZP, jest kreowanie swobodnego dostępu do edukacji za pomocą nowoczesnych technologii informatycznych w nauczaniu młodzieży oraz doskonaleniu predyspozycji kadr menedżerskich i personelu firm.

CEL DZIAŁANIA SZKOŁY
Celem działania Szkoły jest rozwijanie i upowszechnianie wiedzy na wybranych-określonych  kierunkach studiów.
Szkoła realizuje ten cel poprzez:

  • kształcenie studentów oraz przygotowanie ich do wykonywania zawodu,
  • kształcenie w celu uzupełnienia specjalistycznej wiedzy i umiejętności zawodowych,
  • kształcenie w celu przekwalifikowania w zakresie specjalistycznej wiedzy i umiejętności zawodowych,
  • prowadzenie badań naukowych i stwarzania warunków rozwoju pracownikom dydaktycznym szkoły,
  • działalność popularyzatorską i wydawnicza, organizowanie konferencji naukowych o zasięgu ogólnokrajowym i międzynarodowym,
  • upowszechnienie postępu technicznego, technologicznego i ekonomicznego,
  • prowadzenie wydzielonej działalności gospodarczej.

FUNKCJE SZKOŁY
Wyższa Szkoła Zarządzania Personelem pełni następujące funkcje:

  • DYDAKTYCZNE
    • kształcenie studentów oraz przygotowanie ich do wykonywania zawodu,
    • kształcenie w celu uzupełnienia specjalistycznej wiedzy i umiejętności zawodowych,
    • kształcenie w celu przekwalifikowania w zakresie specjalistycznej wiedzy i umiejętności zawodowych.
  • BADAWCZE
    • prowadzenie badań naukowych i stwarzania warunków rozwoju pracownikom dydaktycznym szkoły,
    • Prowadzenie ekspertyz i doradztwa,
    • Opracowanie programów i metod szkolenia kadr menedżerskich,
    • działalność popularyzatorską i wydawnicza, organizowanie konferencji naukowych o zasięgu ogólnokrajowym i międzynarodowym.
  • GOSPODARCZE
    • Prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie przedmiotowej działalności dydaktycznej szkoły,
    • Prowadzenie ekspertyz i doradztwa,
  • INTEGRACYJNE
    • Współpraca z innymi szkołami wyższymi, instytucjami naukowymi w kraju i za granicą,
    • Współpraca z władzami państwowymi, samorządowymi oraz organizacjami i stowarzyszeniami w szerzeniu wiedzy, rozwoju kulturalnego, społecznego i gospodarczego macierzystego regionu,
    • Wspieranie inicjatyw dotyczących powiększania rynku pracy, walki z bezrobociem, rozwoju kulturalnego i gospodarczego regionów,
    • Wspieranie inicjatyw związanych z procesami integracyjnymi Polski z UE.
  • KULTUROTWÓRCZE
    • Szkoła jest miejscem, w którym powstają nie tylko idee, koncepcje i teorie naukowe oraz propozycje zastosowań praktycznych, ale także wzorce zachowań, modele awansu zawodowego i społecznego, godne upowszechnienia i popularyzacji poza murami Szkoły.

REKTOR

IMG 6776 02

prof. WSZP dr Małgorzata Schneider

Prof. WSZP dr Małgorzata Schneider jest praktykiem i teoretykiem specjalizującym się w problematyce związanej z tworzeniem i wdrażaniem systemu komunikacji wewnętrznej, identyfikacją i analizą potrzeb szkoleniowych, przygotowywaniem programów motywacyjnych ściśle związanych z realizacją strategii i misji firmy, a także w zagadnieniach związanych z problematyką edukacyjną, unijną oraz związaną z doradztwem zawodowym i bezpieczeństwem pracy.

Posiada bogate doświadczenie w pracy dydaktycznej. Zainteresowania naukowe koncentrują się wokół problematyki związanej z zarządzaniem w oświacie.

Czynnie uczestniczy w krajowych i międzynarodowych konferencjach i seminariach poświęconych powyższej tematyce. Jest autorką publikacji poświęconych zmianom edukacyjnym w Polsce, w krajach wchodzących w skład Unii Europejskiej, a także przeobrażeniom zachodzącym w zakresie doradztwa zawodowego. Interesuje się fotografią, turystyką i sportem.

Do kompetencji Rektora należy min.:

  • Sprawowanie nadzoru nad dydaktyczną zgodnością działalności Uczelni.
  • działanie na rzecz zaspokajania potrzeb socjalno-bytowych, zdrowotnych i kulturalnych studentów i pracowników Uczelni, 
  • podejmowanie decyzji w sprawach studentów,

KANCLERZ

 user 3900635 0d34f3 huge 
mgr Jan Łuczak

Kanclerz kieruje administracją Uczelni, zarządza gospodarką finansową Uczelni oraz podejmuje decyzje dotyczące jej mienia. Do kompetencji Kanclerza należy min.

  • zawieranie umów o pracę oraz umów cywilnoprawnych 
  • reprezentowanie szkoły w sprawach finansowych i administracyjnych
  • podejmowanie działań zmierzających do racjonalnego i efektywnego wykorzystania majątku Uczelni,
PROREKTOR DS. MBA

zdjecie
dr hab. Piotr Solarz
 
Prof. WSZP  dr hab. Piotr Solarz jest doktorem habilitowanym nauk społecznych w zakresie nauki o polityce i administracji. W 2002 roku był doktorantem na Uniwersytecie Warszawskim, następnie stypendystą Fundacji Konrada Adenauera i stażystą w Instytucie Nauk Politycznych Uniwersytetu w Hamburgu. W latach  od 2007 do  2019 pełnił funkcję Dziekana Nauk Społecznych w Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Warszawie. Pracował również jako ekspert  w zakresie optymalizacji administracji dla instytucji publicznych w Polsce. Otrzymał grant „Europeizacja i jej transfer na polityki publiczne państwa UE. Wybrane przykłady i wnioski.” 
 
KWESTOR
Ambroziak.Sl 100x133.zdj
 mgr Sławomir Ambroziak
 
KIEROWNIK
IMG 8470 05
mgr Klaudia Drużyńska
 
PRACOWNIK BIUROWY
MmU 9md 8fE
mgr Adrian Łuczak
 
 
 

Uregulowania prawne dotyczące prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

  1. Kwestia prowadzenia zajęć dydaktycznych na studiach z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość uregulowana jest w art. 164 ust 3 i 4 Ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zmianami):
    Art. 164
    […]
    • 3. Zajęcia dydaktyczne na studiach mogą być prowadzone także z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
    • 4. Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego określi, w drodze rozporządzenia, warunki, jakie muszą być spełnione, aby mogły być prowadzone zajęcia dydaktyczne, o których mowa w ust. 3, uwzględniające zapewnienie przez uczelnię odpowiedniej dostępności dla studentów zajęć prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość oraz właściwej proporcji czasu tych zajęć, odpowiednio na studiach stacjonarnych oraz na studiach niestacjonarnych, do całkowitego czasu zajęć na studiach.
  2. Zgodnie z postanowieniami art. 164 ust. 4, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego wydał w dniu 25 września 2007 r. Rozporządzenie w sprawie warunków, jakie muszą być spełnione, aby zajęcia dydaktyczne na studiach mogły być prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (Dz.U. Nr 188, poz. 1347 z późn. zmianami).

Zasadniczą bazę lokalową stanowi budynek przy ul. Dereniowej 52/54 o powierzchni użytkowej 480m2. W budynku tym mieści siedziba Uczelni (rektorat), władz instytutu, obsługi administracyjnej, biblioteka naukowa oraz archiwum.

Sale dydaktyczne zlokalizowane są w wynajmowanych pomieszczeniach, przy ul.:

  • Hirszfelda 11, w budynku LO im. L. Kossutha (studia niestacjonarne i podyplomowe).

Do celów dydaktycznych wykorzystywane są sale wykładowe mieszczące jednorazowo ok.1000 studentów.

Studenci wykorzystują również 2 pracownie komputerowe z 40 komputerami oraz dodatkowo ogólnie dostępny punkt internetowy.

WSZP dysponuje również podstawowymi urządzeniami technicznymi wspomagającymi proces dydaktyczno-naukowy: instalacje nagłaśniające, rzutniki pisma, rzutniki multimedialne, tablice elektroniczne, urządzenia odtwarzające (magnetowidy i DVD), kamery video i aparaty fotograficzne.

Baza dydaktyczna w pełni zabezpiecza miejsca pracy dla wszystkich studentów i wykładowców. Wyposażenie jest w przeważającej części nowe i ma odpowiednie atesty i certyfikaty.

Do dyspozycji studentów jest nowoczesna biblioteka w której zgromadzone jest ok. 3000 książek – olbrzymia większość wydana po 2000 roku.

Siedziba WSZP przy ul. Hirszfelda 11

Search